Recensie: Zon van de nacht – Jerrad Hoff

Serie: Madeline Dawson #1
Schrijver: Jerrad Hoff
Uitgeverij: JHB (Jerrad Hoff Books)
Literaire thriller

71503162_527238644494001_8558026148426580356_nBedankt Jerrad dat ik Zon van de nacht en Dag van de zon mag recenseren! Ik heb deel 1 net uit en ik ben echt heel enthousiast om door te gaan in deel 2.

Het verhaal gaat over een vrouw die na een auto-ongeluk niks meer weet van haar voorgaande leven, ze heeft geen identiteitsbewijzen bij haar en er is ook niemand op zoek naar haar.

Ik moet bekennen dat ik tijdens een leesdipje in het boek begon omdat ik van mezelf in ieder geval moest beginnen zodat ik het boek niet zou kunnen uitstellen. Het boek heeft me er niet meteen uitgehaald en het begin vond ik ook niet heel bijzonder. Dit komt meer door dat er niet heel veel spannende dingen gebeurden en ik wist ook niet zo goed of ik de hoofdpersoon nou leuk vond of niet omdat ze heel vaag deed.

Later werd het een stuk leuker en ik denk dat het boek na pagina 70/80 meer mijn ding was en hij heeft mij echt uit mijn leesdip gehaald waardoor ik het boek vervolgens in 2 dagen heb uitgelezen, en geloof me, dit is echt heel snel voor mij tegenwoordig. Ik voelde me goed en ik kon het boek ook niet aan de kant leggen, het is dat ik slaap nodig had en ik daarom maar op mijn bed verder ging lezen, maar anders had ik de hele nacht doorgehaald beneden op de bank (waar ik minder snel in slaap val dan op bed).

4sterren

Maar waarom vond ik het dan zo leuk?75489921_2216944171946690_1514519630053536674_n

Het boek begon meer beweging te krijgen, de hoofdpersoon nam beslissingen en was niet echt meer op sleeptouw van begeleiding. Er gebeurden dingen waarvan de hoofdpersoon ook niet snapte waarom ze bepaalde dingen deed en ze ging echt op zoek naar antwoorden. Dit zorgde voor vragen, spanning en mysterie waardoor ik echt door wilde lezen om te weten wat er zou gebeuren en wat de antwoorden zouden zijn.

Het was precies goed gedetailleerd. Niet zo extreem lang als Tolkien kan maar wel precies genoeg om alles als een film te laten afspelen, genoeg details zodat je echt kon zien hoe iemand er uit zag en voelen wat de personen doormaakte of deden. De stukken met actie genoot ik van en ik lag dubbel van het lachen tijdens bepaalde momenten met bloed en meer details.

In het begin vond ik het verhaal wendingen nemen die ik zelf niet had gekozen of verwacht in een literaire thriller. Dit was voornamelijk het ontdekken van haar seksleven, maar het werd juist een hele goede toevoeging wanneer er meer begon te gebeuren in het boek. Ik merkte ook dat ik uiteindelijk begon uit te kijken naar die bepaalde delen omdat ik benieuwd was hoe het met het verhaal zou worden gecombineerd en ik hield ook stiekem wel van haar vriendin, ook al kon ik me totaal niet vinden in hun soort relatie… #confession

Het verhaal is erg fijn geschreven en je vliegt er echt doorheen. Ook in het begin toen ik nog wat in een leesdipje zat las ik veel bladzijden, meer dan gemiddeld in die staat van lezen haha.

9200000095803032